Tekstgrootte
Klachten, schade en gedragscode
Waar mensen samenwerken gaan soms dingen mis. We gaan ervan uit iedereen handelt vanuit goede intenties en dat we de meeste klachten in onderling overleg kunnen oplossen. Wij nodigen u van harte uit klachten, problemen, zorgen of onenigheid direct bij de betreffende persoon kenbaar en bespreekbaar te maken. Het kan voor komen dat ouders het ergens niet mee eens zijn of klachten hebben over de gang van zaken. In dat geval geldt de volgende procedure:
Voor de manier waarop we omgaan met klachten, is onze kernwaarde Respect richtinggevend. Emoties kunnen een rol spelen, zeker als het uw kind betreft. Daarom hechten wij eraan om dergelijke gesprekken niet te voeren in aanwezigheid van het kind. Streven is dat eventuele discussies worden gevoerd tussen volwassenen die zich beheerst en respectvol gedragen.
Gedragscode integriteit
Stichting Conexus heeft een gedragscode ‘integriteit’ opgesteld. Deze geldt voor alle scholen die vallen onder het bestuur van de stichting. Aandacht besteden aan integriteit past in een cultuur van bewustzijn, eigen verantwoordelijkheid en transparantie. De gedragscode geldt voor iedereen die betrokken is bij de stichting, zoals directie, medewerkers, raad van toezicht G(MR), maar ook bedrijven en instanties die werkzaamheden verrichten voor de stichting.
Klachtenregeling Stichting Conexus
Per 1 maart 2022 heeft Conexus een nieuwe klachtenregeling. Deze klachtenregeling geldt zowel voor ouders als voor medewerkers. De regeling is van toepassing op alle scholen van Conexus. De klachtenregeling is gebaseerd op de modelklachtenregeling van de PO-raad. Na instemming van de GMR heeft het CvB de klachtenregeling vastgesteld. Er kan zowel door ouders, als medewerkers een beroep op worden gedaan. Klachtenregeling Conexus